Codru

codru

Nu am mai scris de mult, e drept si am primit o tema: sa scriu despre codru.

***

Isi tuguiase buzele si scotea sunete ascutite, la inceput mai slabe, apoi din ce in ce mai puternice. Exersa. Daca l-ar fi auzit bunica-sa i-ar fi zis: ”nu mai fluiera ca-n codru, ca ramane casa pustie”. Parca ar mai crede cineva in superstitii de genul asta… In nici un caz copiii din ziua de azi.

***

A infrunzit, ce alinare

Ca-i verde acuma codrul,

E plin de soare si renaste

La viata iarasi totul.

***

Statea pe marginea trotuarului, cu ochii tristi, inlacrimati parca si astepta. Soarele dogorea la orele amiezii si ii era atat de cald… Nici tipenie de om nu se zarea trecand, nici o pala de vant nu-i ravasea blanita. Deodata isi ciuli urechile, la un zgomot numai de el auzit. Intr-adevar, din capatul strazii, se apropia o umbra garbovita, abia tarandu-si pasii. Ajunsa in dreptul lui, scoase dintr-un buzunar peticit un codru de paine si i-l lasa alaturi. In traistuta ponosita ce o purta pe umar, gasi o cutie veche in care fusese o conserva si o umplu cu apa, apoi se indeparta la fel cum venise. O umbra garbovita, abia tarandu-si pasii… Niciodata nu o sa mai latre la cersetori.

***

De-as putea pluti

In ore tarzii

La margini de codru 

Sa-mi ostoiesc dorul

De nemarginire,

Verde inmugurire,

De poteci umblate

Vara pe-nserate.

De-as putea ajunge

La poale de munte

Sa-mi alin tristetea,

Dulce tineretea,

Flori de colt zarite

Semet poposite

Pe varfuri de stanca

Capra neagra urca.

De-as putea lasa

Tot in urma mea,

Sa ma pierd in lume

Ca sa uit de tine,

La margini de codru

Sa-mi ostoiesc dorul

Sa -mi alin tristetea,

Dulce tineretea.

Ar fi trebuit sa adaug si retete de salate de primavara cu leurda, sau… Alta data…!

Tag-uri:

Lasă un răspuns

