În gând

chip]

 

Iubito, îţi lasă năframa

Să lunece blând peste umeri

E toamnă-n simţiri, ca arama,

Şi dorul nu poţi să-l astâmperi.

 

Mai trec şi acum, un străin,

Prin gândurile-ţi îngemănate

Şi las un refren anodin

Să-ţi murmure despre păcate.

 

În sufletu-mi orb nu există

Iertare, uitare, trecut,

Orbecăi prin trista-mi fiinţă

Cătând spre destinul pierdut.

 

Purtam  în desagă elitre,

Speranţe, în zbor avântat,

Primite în dar de la nimfe

Să-mi sprijine visul înalt.

 

Priveam printre picurii care

Duceau, în ropot  uşor  

Spre tine, o adjudecare,

A neostoitului dor.

 

Discursul mi-a fost lapidar

Atunci la sfârşitul din noi

Mă iartă de poţi aşadar,

Iubito, mă prefă-n muşuroi.

 

Prin care să treacă grăbit

Întregul convoi de greşeli,

Lăsând sufletul netezit,

Strivit, fără vlagă… păreri…

 

Atins de-a durerii aripă

Spre visul ce-l ascundeai

Priveam fermecat şi-ntr-o clipă

În suflet  îmi coborai.

 

Mă iartă de poţi aşadară,

Iubito, şi hai să valsăm

Ne-aduce Chopin primăvară

Trecut şi-nceput condensăm.

 

Totul a început de la comentariul lăsat la Word, deci mi-a fost muză pentru „salvarea” duzinei.

Şlefuiri mai inspirate ale celor douăsprezece cuvinte, la Eddie.

Tag-uri:

8 gânduri despre „În gând

  1. Matilda 23 Mai 2015 la 18:20 Reply

    E foarte frumos, dar modifică strofa 5, să aibă şi ea rimă, sărmana. E păcat s-o laşi aşa.

    Uite o sugestie:

    Priveam printre picurii care
    Purtau, în ropot uşor,
    Spre tine, o adjudecare,
    A tot ce-mi era-n suflet dor.

    • ganduri 24 Mai 2015 la 7:09 Reply

      ok, mersi! 🙂

      • Matilda 24 Mai 2015 la 7:29

        pentru puţin 🙂

  2. wordwasfirst 23 Mai 2015 la 19:19 Reply

    Frumos ai continuat… 🙂

    • ganduri 24 Mai 2015 la 7:09 Reply

      🙂

  3. Adrian 26 Mai 2015 la 13:41 Reply

    Frumoase versuri!

    • ganduri 26 Mai 2015 la 16:55 Reply

      Mersi mult, Adi! (si de trecere si de aprecieri)… 🙂

  4. Carmen Pricop 30 Mai 2015 la 17:55 Reply

    Mi-a fost Chopin laitmotiv
    şi mie pentru iubire,
    i-am prins ca dantelă pe tiv
    un vals la pian spre-amintire. 🙂

Lasă un răspuns

