Schiţă

 

schi;a

 

Chiar cred c-aş putea să-ţi schiţez un portret

Rezemat de un zid sau de un trepied,

Cu o pânză pe braţe, c-o peniţă în mâini,

Din chemări şi nelinişti s-ar ivi trăsături.

Cu o lupă-aş privi în adâncuri de suflet

Şi-ndelung aş asculta al tăcerilor vuiet,

Aş trasa liniştit o penumbră de os,

Îmbrăcat în ţesut dintr-un fel misterios.

Cu un aer bonom, de artist italian,

Ascultând liniştit partituri de pian,

Te-aş picta fară teamă-ntr-o fină acuarelă

Ascunzându-ţi mirarea sub un văl de dantelă.

Şi privind la tablou plin de veneraţie,

Din mansarda pustie, fără ventilaţie,

Mi-aş muşca dintr-o falcă rumegând un fursec

C-am pierdut o rotiţă dintr-un tot intrinsec…

 

Duzini aşezate altfel

Doar la Eddie în tabel.

Tag-uri:

6 gânduri despre „Schiţă

  1. […] T’s Secrets, July, Gânduri de primăvară, Ochii căprui, Fata veselă, Literele sufletului, Gânduri, Jurnalul inimii, madmoisellesarcastique, Monik, Dorothea, Alina, anacronietzsche, Lorelei, Nicole, […]

    • ganduri 2 Iunie 2015 la 9:07 Reply

      O să las o variantă de răspuns… Mersi!

  2. Carmen Pricop 1 Iunie 2015 la 19:49 Reply

    Sunt oameni despre care oricât aş scrie, tot n-ar fi destul, tot ar lipsi o rotiţă…
    Poate dacă aş putea picta în cuvinte în felul acela în care, într-un muzeu, un tablou te face să te opreşti cu răsuflarea tăiată în faţa lui, să cauţi semnătura artistului ca apoi să nu te mai miri că te-ai oprit. Mi s-a întâmplat aşa la Sibiu în faţa unui tablou de Rubens şi, de curând, la Muzeul Unirii din Iaşi, unde sunt expuse tablouri de Grigorescu.

    • ganduri 2 Iunie 2015 la 9:10 Reply

      Dar tu pictezi într-adevăr în cuvinte. Dintre toate preferata mea fiind „Chopin, ceai negru şi-o ţigară. Mi-am distribuit-o în cronologie să o recitesc de câte ori mi-e dor de ea… 🙂

  3. Cita 2 Iunie 2015 la 8:17 Reply

    Mi-a placut, mi-a mers la inima si nu am simtit ca „ventilatie” e aiure alaturi de „fursec” si „os”! 🙂 Mai ales in poezie! Dar aici… In fine, pe scurt: ti-a iesit! 🙂 Foarte frumos!
    In plus, are sentiment!

  4. ganduri 2 Iunie 2015 la 9:12 Reply

    Îmi rămăseseră nefolosite aceste cuvinte din duzină şi chiar dacă nu se prea potriveau cu restul versurilor, a trebuit să le îmbin cumva… Mulţumesc! 🙂

Lasă un răspuns

