Cheia sol

uvertura

 

Mângâia cu palma stângă acele scoarţe aspre ce îi redeşteptau amintiri. Se înfăşură cu un şal din lână moale lucrat cu măiestrie la stative de bunica sa şi întreaga încăpere se umplu cu mirosul de scovergi proaspăt coapte. Din streşina casei se scurgeau ultimele rămăşiţe ale ploii, ritmic, sacadat, ca într-o uvertură neterminată, un sol ce nu va mai ajunge cu mesajul aşteptat. Sarabanda stropilor îşi încetinise ritmul, lăsând loc acestor ultime lacrimi al căror gust sărat îl putea parcă simţi. Auzea undeva departe acordurile atât de dragi ale unei balade. Pe clapele pianului prăfuit, strânse sul, zăceau partiturile îngălbenite de trecerea timpului, deasupra cărora se odihnea pandativul în formă de cheia sol de care fusese nedespărţită. Îl prinse în palme cu mare grijă, de parcă ar fi atins un obiect sacru şi îşi trecu degetele tremurânde peste clape, ca într-o mângâiere uşoară. Sunetele iscate îi redeşteptă pofta de viaţă, lăsând în urmă ca un siaj amintirile parfumate, învăluite în pulberi de stele.

„Socot că viaţa merită trăită”…

 

Alte scovergi, scoarţe şi sarabande alături de celelalte cuvinte ale duzinei le găsiţi la Eddie.

 

 

 

Tag-uri:

4 gânduri despre „Cheia sol

  1. Vienela 14 Iunie 2015 la 5:41 Reply

    Am vazut pe pinterest niste cercei simpatici in forma de cheia sol si tare mi-am dorit sa gasesc pe la noi asa ceva. Inca nu am reusit, poate si pentru ca nu am cautat in mod special… :))) Articolul tau mi-a amintit de ei…

  2. ganduri 14 Iunie 2015 la 6:14 Reply
    • Vienela 14 Iunie 2015 la 6:28 Reply

      Imi plac cei care au si lantic. Parca au o lucratura mai fina. Bine, si pretul este mai mare, dar macar stiu de unde pot cumpara. Merci frumos! :*

      • ganduri 14 Iunie 2015 la 7:56

        Cu plăcere! 🙂

Lasă un răspuns

