Muză-meduză

bicicleta                                 foto.

 

Cu aripi noi, de porumbel,
La bicicleta cea albastră
Am pedalat la nesfârşit
Pe un pervaz de la fereastră.

Întâi trecuse doar un ceas 
Din jocul nou, şi o secundă
Un nor rămase fără glas
Cercând lumina s-o ascundă.

Sub podul galben, temător,
Urzit din razele de lună
Trecea o barcă cu motor
Ca o fantomă, cea din urmă.

Curgea-n auz un fâlfâit
De aripi moi, ca de meduză,
Iar zborul timpului grăbit
Îmi adormise iar o muză.

Visa zâmbind ca-ntr-un clişeu,
Iar chipu-i mângâiat de plete
Părea să-l fi văzut doar eu
Mirare, clipe desuete.

Prin gene încă-i zăboveau
Trei aripi mari de fluture,
Pe fruntea ei albie străluceau
Ca într-un răsărit, cuvintele.

Îmi era teamă s-o trezesc
Chiar şi c-o blândă răsuflare,
Un basm uitat să regăsesc
În zborul nopţii înspre soare.

Şi am lăsat-o să viseze
Pe ea, pe domnişoara muză,
Când s-o trezi, mă viziteze
Pe-albastra bicicletă, o meduză.

 

Cu o duzină de acelaşi fel
Cei care s-au jucat
Cuminţi într-un tabel
La Eddie s-au aliniat.

Tag-uri:

2 gânduri despre „Muză-meduză

  1. Carmen Pricop 20 Iulie 2015 la 20:57 Reply

    E bine muza să viseze
    c-apoi ţi-aduce visul ei.
    Din focul lui şi din scântei
    versul începe să vibreze.

    • ganduri 21 Iulie 2015 la 5:14 Reply

      Să o mai lăsăm? Mi-ai lipsit! 🙂

Lasă un răspuns

