Stele care pier

stele

 

Eu, astăzi, nu-mi doresc poeme

Uimită, aş vrea, s-admir etern

În albe nopţile de visuri pline

La stele neştiute care pier.

Că toate-s trecătoare,

Desigur, asta ştim,

Ca o stea căzătoare

Ce pâlpâie infim,

Că împărţim catrene,

Partajul absolut,

Şi-n urmă nu rămâne

Decât infernul mut.

Un dor care zâmbeşte,

O clipă, un minut,

Şi-n calea-i risipeşte

Destinul neştiut.

Stârnind, aşa, ca o mirare,

Lasând în urmă un abis,

O umbră atotcuprinzătoare,

Un freamăt viu, de nedescris.

Rămân în spaţii infinite

Şi frământări, vaiet nestins,

Iar noi în sorţile finite

Credem că viaţa am învins.

Trecând prin lumi necunoscute

Uităm că firul e întins,

Că o vremelnicie-s toate

Şi dor şi gânduri şi alb nins.

Acum, nu am nimic a spune

Şi nu doresc nicicând să cer

Însingurată să privesc în noapte

La efemere stele care pier.

 

 

Despre alte stele care pier mai găsiţi scrieri în tabel la Eddie.

 

 

 

Tag-uri:

2 gânduri despre „Stele care pier

  1. Adriana 21 Ianuarie 2016 la 19:24 Reply

    Eu am lipsit de la temele astea, cred. Ideile le-ai tratat la fel, am senzatia. Prefer „ca-n viata”, dar si aici ai cateva expresii uimitoare. Te pup. Esti o bucurie!

    • ganduri 22 Ianuarie 2016 la 6:29 Reply

      Da, cam la fel, cam pe acelaşi subiect. Dat fiind că vin de la tine, chiar dacă mi se par nemeritate, îţi accept complimentele cu drag. 🙂

Lasă un răspuns

